lördag 15 februari 2014

Paradiset tur o retur

Vet inte hur jag ska börja riktigt,varit iväg 16 dagar i paradiset,full av intryck,tror jag börjar med hemresan...Softat ett par dar efter att ha varit på resande hemresa från TOBAGO i 33 timmar,lite jetlagged o seg bli man allt...Försenat flyg resulterade i 7 timmars väntan på sista inrikesflyget på Arlanda,vad gör man då?? Jo,hittar såklart lite shopping varvat med fika :) Är ju inte direkt snål av mig men priserna på Arlanda måste väl snart ha nått toppen?! En öl 90kr,morotskaka 49kr,en tråkig inplastad sandwich 79 kr,räkmacka 199kr osv...Nja,lite i mastigaste laget tycker jag iaf :) Då lägger jag hellre pengarna på nåt annat o när man dessutom får "order" om att gå o köpa nåt så är man ju inte direkt nödbedd ;) Köpte en Odd Molly farfarsmodell som jag faktiskt kollat in lite innan o en jättemysig stickad stor tröja från Ane Mone,hmmm 40 % var det iaf på den...ja,så kan det gå när man sitter o väntar,mycket fint finns det även på Arlanda :)

 AneMone loggan i metall :)
 Plockat upp all packning,hittade ju även lite inredninsprylar på Tobago även om det nästan inte finns nånting att köpa,men jag tycker det bästa utomlands är att strosa i livsmedelsbutiker o liknande,det säger mycket om befolkningen! Var inne på en järnaffär o hittade dessa söta emaljtallrikar för 8 kr styck så de fick följa med hem :)
Har även sortertat sanden jag tog med mig,har börjat samla sand från olika stränder,ganska intressant att se hur mycket sand skiljer sig åt egentligen,dessutom snyggt i köksfönstret med gamla burkar! Synd att man inte började med det när man var liten bara...Ja,som ni förstår så har jag massor med bilder från detta paradis så räkna med Tobagofeber framöver <3

Inga kommentarer: